About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

tisdag 14 augusti 2012

Dumma minneskort

Vet i fan vad det är med minneskorten jag har. De senaste dagarna har nu tre av mina fem minneskort börjat med samma lilla problem. Stoppar jag in det i datorn så har jag bara behörighet att läsa kortet. Två av korten fick jag tillbaka läs och skrivbehörighet efter många formateringar i kameran, tredje verkar vägra. Inte heller kan jag formatera kortet idatorn (kunde jag inte med de andra häller). Jag förstår inte varför de gör så, jag matar alltid ut korten efter jag är klar med överförning av bilder, och formaterar om dem när jag sätter tillbaka dem i kameran som kortet används i. Att jag låter image Capture ta bort bilderna från minneskortet när överföringen är klar känns som det inte borde spela någon roll.

Skumma är att trotts enbart läsbehörighet, så ger de mig inga problem i kameran. Image Capture kan säga att de inte gick att importera trotts att bilderna blivit importerade till datorn.

Ett av korten har mer el mindre gjort så sen första användningen, andra vet jag inte riktigt hur länge det på gått, det tredje kortet är det första gången det gör så idag, trotts att jag använde det ganska flitigt fram tills för ca ett år sedan. Skaffade ett större så det kortet blev bara använt om jag lyckades fylla upp det större minneskortet. Känns inte direkt som felförvaring borde kunnat orsaka detta problem då två av de tre korten hela tiden suttit i någon av kamerorna.

Photobucket Jag i söndags när jag skulle fotografera stjärnfall. Jag och kameran kom inte riktigt överens då och inte lyckades jag få ett enda stjärnfall på bild.

Nej dags för frukost om jag ska hinna i tid till praktiken

0 comments:

Skicka en kommentar