About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

söndag 1 januari 2012

Fyrverkeri

Gav mig på att försöka fotografera fyrverkerier med system kameran för första gången. Tog några försök innan jag fick några någorlunda bra bilder. Dock kom jag på den smarta iden ca 10 minuter i midnatt så blev juh lite sådär. Tack och lov för stativ men det var lite bråkigare än vad jag mindes det.



Photobucket
Ibörjan blev dem som denna
PhotobucketSen som denna

Photobucket
Sen denna

Photobucket

Photobucket


De sista bilderna var nog de bästa, dock gav jag upp ganska snart då jag inte hittade mina kamera vänliga vantar. Om ändå jag hade varit mer förberedd då kanske man lyckats få några riktigt bra bilder.

4 comments:

  1. Självklart kan du få veta det :)
    Först och främst använde jag mig av min Nikon D7000 + Nikkor 18 - 105 och stativ.
    slutartid: 1/6
    bländare: mellan 3.5 och 5.6 beroende på zoom
    Iso: 2000 :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Den näst sista är riktigt cool! :)

    SvaraRadera