About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

onsdag 5 januari 2011

........

Denna sida får mig verkligen att sakna mina gamla kaniner http://dailybunny.org/ så tänke vissa upp mina gamla kaniner

Balder
Ras: Gotlandskanin
Balder  var den sista kaninen jag hade, och kom till mig när han var runt 4 år då de förra ägarna inte kunde ha kvar honom. Först hade jag tackat nej till att ta honom på jag redan hade två kaniner och ett gäng råttor, men så gick en av kaninerna bort så Balder eller Sotis som han då hette, fick flytta in ändå
Han var så söt med sin vita tass, och vita markeringar i ansiktet, som på sommaren gick mer åt det bruna hållet.
Thea
Ras Belgisk hare

Yttligare en omplacerings kanin. Kom till mig vinter 2005 om jag minns rätt. Hon passade inte familjen som hade henne, den kaninen hade nog behövt en lugn person som tog hand om henne, fast har aldrig haft en kanin som varit så lätt att klippa klorna på som henne.
(hittade bara denna bild på henne)

Sist men inte minst (el jo faktiskt) Fläcken (980707-070614)
Ras: Vädursblandning
Fläcken var min första kanin och även den som blev äldst, han blev hela 9år. Fick honom av en som pappa kände då jag och min ena bror hjälpt ta hand om hennes kanin som nyligen hade fått ungar men hon var tvungen att åka till Norge och jobba, så behövde ha någon som kunde vakta kaninerna under några veckor. 
Hans vanliga ett öra upp ett öra ner, han fällde aldrig båda så kunde se lite små roligt ut ibland

Vad är det med blogspot att inte vissa tiden på inläggen idag? undra om någon mer har detta problem. Står med om man markerar men brukar juh synas i vanliga fall och vad jag vet har jag inte ändrat den delen av desigen, plus funkade juh efter bytet av designen men inte nu längre


0 comments:

Skicka en kommentar