About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

söndag 29 maj 2011

Mina Piercingar

Tänkte vissa upp alla mina piercinga, okej alla utan tungan. Har sammanlagt 13 olika  var av 10 i öronen i varierande storlekar och på olika ställen.
Tog inte med tungan på bild då det är en ganska ointressant piercing att se på.
1. 1.6 Ball closed ring (BCR) Kirurgist stäl tror jag
2. 1.2 BCR Titan
3-5 0.8pluppar av okänt matrial som ska bytas ut
6. 1.6 BCR titan, ska töjas till minst 6mm
Hål nr 1-5 är gjorda hemma vilket inte är det bästa mellan dess att jag var 14-18år tror jag. Nr 6 är gjorda med "pistol" när jag var 13år, vilket inte häller är någon rekommenderad metod.

Näsvinge och off center labret.
Näsvingen gjorde jag för ca 2 månader sedan på magic lines här i västerås, off center labret gjordes på blue bird när de hade piercare där nr jag var ca 19. 
 
1. Industrial (Magic Lines)
2 Tragus (blue bird) 1.2 hästsko barbell. Ångrar nästan att jag inte gjorde den i 1.6.
3 1.2 BCR hemmagjord, och måste konstant ha smycke i för att den inte ska krångla
4. 3mm töjstav. Ska även det bli minst 6mm har töjt till den storleken förut men tappade smycket. Även detta taget med pistol.

Har även haft en piercing i vänstra ögonbrynet men tappade staven jag hade i när jag sov och tänkte inte på att jag kunde sätta i en ring tills jag fått pengar att köpa ny stav, då det var mycket snyggare. Kanske ska ta om den när min nya har läkt.

Varför jag tycker att pistol inte är en bra metod är för att de aldrig går att få helt sterila (kan du inte om du gör dem med nål hemma häller), och att med pistol är det smycket som gör hålet och inte en kanyl, som för det första vassare än smycket och kanylerna används bara en gång innan de slängs. Sen lämnar smycket oftast inte tillräckligt med rum för svullnaden som uppstår vid en piercing.

Av de piercingar jag har gjort så är det industrialen som gjorde mest ont och tragusen som kändes minst.

 


0 comments:

Skicka en kommentar