About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

lördag 28 juli 2012

Parvel bilder

Tog ut Parvel i trädgården en liten stund och givetvis fick systemkameran följa med. Gav mig lite extra utmaning då jag inte orka byta objektiv innan jag gick ut så mitt 50mm 1,8 var det som användes. Dock var det ganska skönt att inte ha ett zoom-objektiv, slapp försöka hitta bra brännvidd. Dock det svåraste var att försöka hinna med att ta kort på honom då han inte är den som är still särskilt länge. Borde haft någon som kunde hålla i kopplet eller ännu bättre hade varit ha en stor hage till honom så man slapp kopplet över huvudtaget. Blev sammanlagt närmare 50 bilder och här kommer 5 som jag är extra nöjd med

Photobucket
Gillar att jag lyckats få bilden när han äter. Dock stör jag mig på vattenslangen

Photobucket
Skutt. Kanske lite mörk dock.

Photobucket
Pose. 
Fanns minst två till där han inte hade hårslingan över ansiktet men tyckte denna var bäst. Känns lite mer som Parvel än de andra

Photobucket
Frammåt

Photobucket
Svalka sig lite i skuggan.

Nästa gång måste jag komma ihåg att ta med en vattenskål åt honom så vi kan va ute lite längre, fast började duggregna så vi fick ta och gå in ändå.

Varför det inte blivit mycket uppdaterat på senaste tiden är mest för att jag kännt att jag inte haft något vettigt att komma med

2 comments: