About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

lördag 27 augusti 2011

God Morgon

Uppe tidigt denna lördagsmorgon. Just nu dricks det kaffe och håller på att planera dagen. Måste städa, tvätta, skriva ner hur vad och hur mycket jag handlat för de senaste dagarna. Man måste juh ha koll på sin ekonomi när man inte har jobb, plus jag slösar inte lika mycket om jag vet att jag kommer bli påmind om det.

Blev inte så många bilder redigerade igår. Av 180 rawfiler så blev bara 55 bilder som sparades som jpg. Lär göra ett längre försök någon annan gång med de resterande filer när jag kan gimp bättre.



Photobucket
Så här kan jag se ut när jag får gosa med råttor

Photobucket
världens roligaste skräckfilm
Jag vill nästan skaffa ett Nikon AF-S 50/1,8 G eller Nikon AF 50/1,8 D kostar inte så mycket, som jag förståt funkar båda till Nikon D40 bara ena har ingen autofokus motor så fokusen får skötas manuellt, vilket inte är så himla svårt. Tar lite längre tid att få skarp bild men med tanke på att mina inte alltid hittar fokus om jag har på auto så gör det juh inget.

0 comments:

Skicka en kommentar