About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

tisdag 30 augusti 2011

Good Morning

Just nu väldigt trött, satt uppe en bit efter midnatt och redigerade bilder från pojkvännens parkour träning. Bilderna var bra i skärpa och så men de hade blivit så förbannat gula. Så gula var de inte i kameran så var en del knåpande med contrast-hue och någon mer grej för att få dem att se normala ut. Vilket juh sluta med att de skiljer väldigt mycket på färgerna i vissa bilder.

Önskar jag hade haft en stegräknare på mig så mycket som vi gick, först från viksäng in till centrum. Vilket tar en halvtimma, sen knattade vi runt i stan ett tag innan hans träning. Då jag stod och fotografera i en timme på hans befallning. Sen ut till netonnet i kopparlunden. Jag glömmer jämnt hur långt bort det egentligen är fast tar väl bara 15-20 min att gå ditt från centrum. Han skulle kolla på mobil och sluta med att vi båda hittade saker, jag köpte mig ett Nikkor Af 50mm/1.8D objektiv. De hade inte det med motorn så. Fast de skulle ha en annant av nikons 50mm objektiv med motor men det var inte den versionen som jag var ute efter. Så nu ska jag bara lära mig fokusera manuellt.

PhotobucketEn liten grillbild från förra sommaren, då jag nyligen införskaffat min canon ixus 130.
Känns som den som var vegeterian (d.v.s. jag) fick äta massa mat men tror inte jag åt alla grillspetten.




nej nu ska jag gå och äta frukost och fixa matlåda.

0 comments:

Skicka en kommentar