About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

onsdag 7 september 2011

God Morgon

Hur är det med er idag då?

Jag är lika hostig som sist. Sitter just nu och lyssnar på regnet och försöker dricka kaffe.

Verkar haft lite besöksrekord igår, eller nja 28 är nog inte det högsta men högsta jag haft på en dag där jag inte bloggat. Varför jag aldrig blogga igår var för att jag var med tjejkompis från dess att jag sluta till sent på kvällen. Jag hae väligt kul trotts vi bara gjorde det gamla vanliga, dvs snackade en massa och såg på film. Denna gång Rain man inte sett den på flera år. Vi båda tror att Raymond (stavning?) hade klarat sig bättre i vanliga världen om han inte bott i det där hemmet. Stämmer den diagnosen som dem säger i filmen, högfungerande autism för er som inte vet det, fast vi kan juh bara utala oss från  vår synpunkt av det. Vi har båda nämligen fått diagnosen högfungerande autism och det är inte mycket som skiljer oss från vanliga, normala människor eller vad man ska säga. Vi kan dock har lite problem med att göra oss förstådda eller förstå underliggande meddelanden ibland. Det vi säger menar vi som vi säger det (ordagrant till 99%) och lägger sällan någon tolkning i det som skrivs/sägs. Så vill någon mig nått får dem fråga rakt ut.

Jag vet det kan blivit rörigt men min hjärna är det på morgonen, eller snarare alltid jag tänker för snabbt. Nej nu ska jag fixa frukost sen ge mig av till dagverksamheten sen hem, kanske blir att fixa till naglarna eller så blir det pojkvännen. Vem vet

1 comments:

  1. Hehe, ja, det brukar ju bli ett bevis på tålamod.
    Framför allt för att låta det torka utan att kladda ner. ;D
    Så nu kommer min hårfön till användning. ;D

    SvaraRadera