About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

onsdag 8 december 2010

hundtankar

Har på senaste tiden gått och funderat på att skaffa hund. Visst det får vänta tills jag flyttat hem ifrån då, vilket ger mig lite tid att spara ihop pengar och läsa på lite. Hund är juh ett ganska stort ansvar till skillnad från de djur jag har nu. Plus har inte hanterat valp/unghund. Vuxna hundar är jag någorlunda van med. Dock mest enbart kortare stunder och aldrig på heltid.

Skulle gärna vilja ha en liten Corgi. Så söta. En liten ras men känns inte riktigt som de beter sig som en från vad jag läst. Tydligen ska det vara en vallhund från början vilket är lite avskrämande, men beror på hur mycket vallinstinkt de har. Fast de ska tydligen va väldigt lättlärda.

Kanske ska man kolla på hundforum och se om man kan få låna eller träffa en Corgi och lära känna rasen lite bättre. Kanske finns det någon i närheten.

Nackdel om jag skulle skaffa hund är väl att pojkvännen inte är någon hundmänniska och min närmaste vän är hundrädd.

Vi får se hur det går.

0 comments:

Skicka en kommentar