About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

fredag 23 december 2011

Suck

Blir så irriterad på en viss failjemedlem ibland.
Han påpekar jämnt att en ungkanin ska ha fri tillgång till mat (pellets), vilket kaninen faktiskt har. Dock ger jag en mindre mängd och ser till att det alltid ligger mat i botten på matskålen. IStället för att fylla upp hela matskålen med mat, vilket inte jag gillar då jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket dem äter då. Men ger jag istället 3 msk mat på morgonen och sen en till på eftermiddagen och han ätit upp allt när jag lägger mig vet jag juh hur mycket han ätit under dagen.

Och min matmetod gör också så att jag rengör och byter foder varje dag vilket jag vet att jag inte skulle göra om jag fyllde upp matskålen helt. Och vem skulle vilja äta mat som ståt i flera dagar på samma tallrik. Inte jag och vill inte att mina djur ska göra det heller.

Han har själv två äldre kaniner (ca 5år el äldre) som han just nu låter en bekant ta hand om, då han till vardags bor i skåne. Som lär kolla till dem en två-tre gånger under en veckas tid som det lät när jag frågade om vem som tar hand om dem medans han är här.
Två-tre gånger under en vecka, vänta här nu kaniner behöver tillsyn ca 2-3gånger på en dag. Tydligen bytter inte sagda familjemedlem vatten en gång om dan alltid häller trots att han har vattenskål så han ska byta oftare och inte när vattnet är slut. Och han gnäller på mig om hur jag väljer att ge min kanin mat. Förgudsskull, han har fritillgång. Sluta gnäll.

Sen att han lyfter upp och håller på med kaninen utan att fråga. Låt han vänja sig med mig först.

0 comments:

Skicka en kommentar