About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

torsdag 19 augusti 2010

god kväll

idag har de varit allmänt tråk dag. inte hänt så mycket även om man gjort en del.

idag har jag

  •  Åkt massa buss
  • Tvättat
  • Haft möte
  • lagat mat
  • bestämt träff med kompis

Var över hos pojkvännen från ca fyra på eftermiddagen igår tills tio imorse och kom på att jag glömt papper till mötet so var tvungen att åka hem. Men var ganska positivt han duscha innan mötet och äta, så sparade lite pengar på det. Har för övrigt gjort av med för mycket pengar denna månad.

Pojken var snäll han bjud på tacos, el ja mitt förslag och jag som lagade maten men han betalade så.  Sen efter man varit snäll och diskat sa han att han kunde fixa klart i köket då Morden i Midsomer började, så söt av honom att påminna mig om att jag skulle se det dock somnade jag innan det var slut.


Blev senare väckt vid halv nio imorse av kompis som messa angående att träffas, var strax efter det jag kom på att jag behövde ett papper med namn på dem mötet skulle vara med, då jag glömt bort namnen. Så hem missar precis bussen jag egentligen skulle byta med vid centralen, så tog en annan linje som stannar vid samma busshållplats. Den linjen tar visserligen drygt 10 min längre än den vanliga men skulle annars fått vänta i närmare 20 min till nästa. Sen efter dusch och mat var jag tvungen att bege mig till centrum igen för mötet.

Lagade pastasås på morötter, zucchini, paprika och krossade tomater. väldigt lättlagat men en heldel hackande och rivning av morot, avskyr sånt men såsen blev god och blev två portioner över så ena åkte in i frysen andra får bli lunch imorgon.

Ganska trött nu när alla måsten är avklarat och vi får se vad morgon dagen bjuder på hoppas smått på att hitta något som e värt att fotografera. Och ska försöka ta tag i att sluta röka förhoppningsvis händer det inga djävulskaper denna gång som det blivt de två senaste försöken, men nu ska jag återgå till att försöka se på parenthood på trean.

0 comments:

Skicka en kommentar