About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

tisdag 16 november 2010

Beslutångest

Måste juh välja ut två låtar till kulturgruppen imorgon, men vilka ska man välja finns juh så många som jag gillar

så här stod det i mejlet om uppgiften:

Till nästa onsdag skall alla som vill vara med välja 2st favoritlåtar, som betyder mycket er, framkallar starka känslor (positiva), skapar motivation och ger styrka m.m.

Ni skall ta med dessa låtar på antingen USB-Sticka, CD-skiva eller om de finns på YouTube så att vi alla kan lyssna.

Det vore sedan roligt om alla kunde förklara detta (eller någon av punkterna):
·         Hur kommer det sig att du valt denna
·         Vad det är som gör låten så speciell för dig
·         Om det finns något minne förknippat med låten
·         Vilken känsla som låten tar fram mest
·         Om det är något parti i låten som är särskilt bra

Nästa alla mina låtar väcker känslor, dock inte alla positiva, sen finns det vissa som kan göra mig glad ena dagen, för att nästa göra mig på dåligt humör, sen vissa kan väcka ett virrvarr av känslor

Som tur var har jag fram tills 13 innan uppgiften ska vara klar, men har verkligen kört fast, vet inte ens vilken typ av musik jag ska välja, snacka om jag känner mig smått stresssad inför en sån till synes liten uppgift, och på grund av det har jag verkligen lyckats köra fast. Ena stunden vill jag välja den låten andra inte då de ej kommer förstå varför jag gjorde det valet, kan hända att man inte själv lyckas förstå det. Hoppas bara man inte lyckas virra bort sig i sina egna tankegångar, väldigt lätt hänt specillet om jag ska förklara saker.

Jag har en tendens att överanalysera småsaker, helst av allt skulle jag vilja sova bort hela morgon dagen bara för att slippa ta i tag med uppgiften, men lär juh inte gå.
Plus just nu saknar jag pojkvännen för mycket för att ens koncentrera mig, enkelspårig hjärna ikväll

0 comments:

Skicka en kommentar