About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

måndag 6 september 2010

Det här med att känna igen folk...

Träffade en gammal klasskamrat till mig när jag var på ica nyligen. Tydligen kände han igen mig trotts att vi inte gått på samma skola sedan låg-/mellanstadiet. Alltså för över tio år sedan.  Dumt nog frågade jag inte vem han var men gick han i min klass så kan det nästan bara varit en av två killar. Minns bara att det gick två invandrarkillar, hoppas nästan det inte gick fler. Träffade en av dem strax innan jag tog studenten men tyckte det varken lät som honom på rösten.
Röstminnen har jag men inte ansiktsminne.
Inte kan det förväntas att man känner igen någon efter så lång tid?

Att jag inbland knappt känner igen människor bara några veckor efter man träffat dem är en annan sak.

Lagt lite bud på tradera och hittils vunnit de tre som gick ut idag, har fått ge upp ett par skor som blev för dyra. Jag har redan shoppat alldels för mycket denna månad men kunde inte låta bli vissa saker. Kollat på lite söta hello kitty saker som man budat på, vet är kanske för gammla för hello kitty egentligen men, vad då var juh bara en väska och en tjock tröja. Får se om jag väljer och bjuda på dem om jag blir överbjuden.







0 comments:

Skicka en kommentar