About

Blogglista.se

Labels

Använder Blogger.

måndag 20 september 2010

Naglar, Flexi-8 mm

Tror min pojkvän är galen, han ringde mig för ca 1 timme sedan. Han ville veta vad han behövde köpa för mat. Hur ska jag veta det vi bor juh inte ihop. Tydligen så brukar jag gnälla över att han saknar en massa saker när jag ska laga mat hos honom. Sen fråga han via sms om jag gillar rotfrukter. Jag må vara vegetarian men äter knappt grönsaker, så vet inte om jag gillar det eller inte. Han visste visserligen inte häller om han gillar sådana grönsaker så kände mig lite mindre dum över att inte veta om jag gillar det eller ej.


Mina nya Flexi-8. De två små, var de jag hade lyckats beställa i fel storlek. Tur var att jag han upptäckat innan de hade skickats, så fick den storleken jag ville ha. Tror jag nu har 17 olika typer av dessa hårspännen.

Naglarna

Dagens middag; Quornstroganoff & ris
Vet kanske blev lite mycket mat, jag har verkligen svårt med det här med portionsstorleken. Och mätt blev jag knappt, men se fick i mig lite grönsaker. Är sämst på att äta sådant. Fast idag fanns det ett litet själ till så stor portion inte ätit riktig mat sen i lördags, eller jo lunchen idag men den var så liten så.Har även en till portion så slipper göra lunch imorgon efter badmintonen. Avskyr att laga mat efter spelat, för trött då. Undra vad för gott man ska göra till middag imorgon?
 I söndags var det chokladpudding som jag levde på och det kan knappast räknas som mat, inte i mitt tycke ätbart ja men inte mer. 

Kollade även lite på språkkurser utomlands på dagsverksamheten idag. Smått sugen på att åka/bo i tyskland så varför egentligen inte göra något vettigt när man är där. Eller vettigt och vettigt vet jag inte riktigt. Plugga tyska är jobbigt men tror nästan jag skulle trivas bättre där än i sverige aldrig riktigt känt mig hemma här. Varför det är Tyskland och inget annat land som lockar mig vet jag inte. Kan vara mjöligheten att se mina favoritband live enklare, dock velat besöka Tyskland sen jag var ca 15 år och det var innan jag börja lyssna på tysk musik så tror ej det. Får se om jag lyckas ta mig iväg dit någongång.

Nej ska snart gå och se det okända så bäst att avsluta. Bye Bye vi hörs sedan.

/N


0 comments:

Skicka en kommentar